1.10.2014

Ciasto czekoladowo-waniliowe z masłem orzechowym




Zaczęła się jesień. Dla mnie oznacza to zmianę smaków z rześkich, świeżych na ciepłe, korzenne i ziemne. Zdecydowanie najbardziej lubię smaki orzechowe w połączeniu z ubóstwianą przeze mnie czekoladą. A ponieważ już dawno odkryłam zalety wykorzystywania masła orzechowego do wypieków (tutaj i tutaj), bez wahania upiekłam to wilgotne i aromatyczne ciasto.


(forma 24x24cm)

Ciasto:
300g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
200g gorzkiej czekolady
125g masła
350g brązowego cukru
1 laska wanilii
4 jajka (oddzielnie białka i żółtka)
125g kremowego masła orzechowego
250ml mleka

Krem:
125g masła
125g kremowego masła orzechowego
200g cukru pudru



Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. Rozpuścić czekoladę na parze. Odstawić do ostygnięcia.

Utrzeć masło z cukrem na gładki krem. Rozkroić laskę wanilii, wyskrobać ziarenka i dodać do kremu. Dodawać po jednym żółtka jajek cały czas miksując. Wmiksować czekoladę i masło orzechowe, a następnie dodawać na przemian mieszankę mączną i mleko.

Ubić białka na sztywną pianę i delikatnie wmieszać w czekoladowa masę. Formę wyłożyć papierem do pieczenia i wlać ciasto. Piec 1 godzinę w 170 stopniach. Po upieczeniu odstawić do całkowitego wystygnięcia.

Utrzeć masło z masłem orzechowym, a następnie ucierając na wysokich obrotach dodawać po trochu przesiany cukier puder aż powstanie gładki krem. Rozsmarować na cieście. Można przyozdobić bakaliami - ja użyłam orzechów pekan i suszonych fig.


Smacznego!




4 komentarze:

  1. Z masłem orzechowym?! Biorę w ciemno ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy cukru ma być tak dużo w stosunku do ilości mąki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, takie są odpowiednie proporcje, by uzyskać mięsistą, wilgotną konsystencję ciasta

      Usuń

Dziekuję za każdy komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Thanks for all comments. If You like my blog, please follow :)