11.02.2015

Śmietankowa szarlotka z orzechami laskowymi i płatkami kokosa


Z okazji zbliżających się Walentynek postanowiłam przedstawić Wam moją propozycję na deser dla ukochanych osób. Wyłamałam się z trendu i nie zrobiłam pralinek, czekoladowych słodkości ani ekskluzywnego deseru. Proponuję Wam prosty domowy przepis na pyszną, delikatną, lekko egzotyczną szarlotkę. Podana jednak w foremce w kształcie serca zyskuje na "walentynkowej" wartości.

(szarlotkę piekłam w foremce w kształcie serca o wymiarach 15x18cm)

Ciasto:
100g mąki
1 łyżka brązowego cukru
szczypta soli
50g masła
1 łyżka zimnej wody

Wypełnienie:
2 duże jabłka
1 łyżka soku z cytryny
75g orzechów laskowych
1/3 szklanki śmietanki 30%
1 jajko
50g brązowego cukru
2 łyżki płatków kokosowych

Wymieszać składniki na ciasto, szybko zagnieść i wstawić do lodówki na 30 minut.

Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić na kawałki (około 3-centymetrowe). Skropić sokiem z cytryny, żeby nie ściemniały. Orzechy posiekać, odłożyć łyżkę, a pozostałe zmieszać z jabłkami.

Ciasto rozwałkować i wylepić formę do pieczenia (spód i boki) posmarowaną wcześniej masłem. Ułożyć na cieście jabłka z orzechami. Piec 20 minut w 200 stopniach.

Rozbełtać jajko z cukrem i śmietanką. Zalać jabłka i piec jeszcze 20 minut w 180 stopniach.

Płatki kokosowe podprażyć na suchej patelni. Wymieszać z odłożonymi wcześniej orzechami. Szarlotkę wyjąć z piekarnika i lekko wystudzić. Posypać orzechami i kokosem.


Smacznego!


12 komentarzy:

Dziekuję za każdy komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Thanks for all comments. If You like my blog, please follow :)